Szafy i regały

Dobra organizacja biura to podstawa. Wie o tym każdy pracownik etatowy i każdy przedsiębiorca. Nie ma chyba nic gorszego od widoku eleganckiego biura, tonącego pod stertą papierów. Jak zatem utrzymać wszystkie faktury, umowy, notatki w ryzach? Pomogą w tym pojemne, praktyczne i nowoczesne szafy biurowe, które mamy w swojej ofercie.

Szafa biurowa – podstawa wyposażenia każdej firmy

Czy można wyobrazić sobie dobrze wyposażone biuro bez choćby jednej szafy biurowej? Abstrakcja, prawda? Szafa aktowa zamykana, szafka na dokumenty zamykana, szafa biurowa, regał otwarty – to właśnie dzięki takim meblom udaje nam się stworzyć funkcjonalną przestrzeń do pracy. A ma to ogromne znaczenie z wielu powodów. Dobrze zorganizowane biuro pozwala szybko i sprawnie odnajdywać te dokumenty, których właśnie w danej chwili potrzebujemy, bez opóźnień, czekania, stresu i nerwów. Porządek w biurze wypływa na nastrój pracowników, budzi też zaufanie klientów, którzy przychodzą do naszej siedziby. Jeśli stoimy zatem przed wyzwaniem aranżacyjnym to, zamiast wybiegać myślami naprzód i organizować tzw. „chillout room” dla pracowników (który oczywiście w wielu branżach niesamowicie się przydaje) – zainwestujmy w wygodne meble do biura. Dzięki nim nasze dokumenty zawsze będą na swoim miejscu.

Szafy biurowe – jakie sprawdzą się najlepiej w małej, a jakie w dużej firmie?

Organizacja małej i większej przestrzeni biurowej nie różni się zasadniczo od siebie. Oczywiście wyposażając przestronne biuro mamy do dyspozycji zdecydowanie większą przestrzeń, a co za tym idzie – większe możliwości aranżacyjne. Trzeba jednak pamiętać o tym, że większa firma to zwykle większa ilość pracowników. I tu koło się zamyka, bo nawet dużą przestrzeń biurową musimy w końcu podzielić na strefy. Zamiast więc od razu aranżować całe biuro, wyznaczmy komfortowe strefy dla każdego pracownika i skupmy się na ich odpowiednim wyposażeniu. Podstawą będzie tu nie tylko wygodne biurko i odpowiedni fotel do pracy przy komputerze, ale także regały biurowe, które pomogą zorganizować i uporządkować przestrzeń. Jakie szafy warto mieć w swoim biurze?

  1. Klasyczne szafki biurowe – z drzwiczkami i półkami wewnątrz. Wygodne, eleganckie i trwałe z łatwością dopasują się do każdego stylu wnętrzarskiego.
  2. Otwarte regały biurowe – sprawdzą się wszędzie tam, gdzie chcemy mieć łatwy i szybki dostęp do dokumentów. Wysokość półek w takich regałach została zaprojektowana tak, by idealnie mieścić biurowe segregatory. Szafa biurowa na segregatory to niedroga klasyka, która sprawdzi się w każdej firmie.
  3. Szafy biurowe zamykane na klucz – nie wszystkie dokumenty możemy trzymać w otwartych szafach biurowych. Informacje poufne, dokumenty zawierające dane osobowe, umowy z klientami warto przechowywać w szafach aktowych zamkniętych. Takie rozwiązanie zapewnia nam komfort i bezpieczeństwo.
  4. Szafki metalowe – stanowią ukłon w stronę nowoczesności. Rewelacyjnie będą wyglądały w biurze stylizowanym na industrialną przestrzeń loftową.
  5. Szafki z drzwiami przesuwnymi – idealne do małego biura. Nie potrzebują dodatkowego miejsca na otwieranie skrzydeł drzwi – możemy więc wstawić je nawet do ciasnej przestrzeni i nadal w pełni cieszyć się ich funkcjonalnością.

Jakie szafy biurowe mamy w swojej ofercie?

Produkty dostępne w naszej ofercie szaf biurowych zostały specjalnie zaprojektowane w taki sposób, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby zarówno wymagających klientów, jak i szybko zmieniającego się rynku. Szeroka gama produktów, przyjazny kontakt z handlowcem, pomoc w wyborze asortymentu, krótki czas realizacji, błyskawiczna dostawa, pomoc w montażu i w razie potrzeby doradztwo posprzedażowe – to nasze wyróżniki. Zapraszamy do zapoznania się z produktami dostępnymi w naszym sklepie, zorganizowaliśmy je wokół pięciu kolekcji:

  • Basic – prostota, minimalizm, funkcjonalność. Meble z tej kolekcji sprawdzą się absolutnie w każdym biurze. Znajdziemy tu szafy zamykane i otwarte regały biurowe. Kolekcję uzupełniają meble specjalne – szafy z drzwiczkami żaluzjowymi czy szafki pod ksero. Korpusy dostępne są w trzech kolorach: biały, antracyt i aluminium. Meble te dzięki uniwersalnemu charakterowi możemy z powodzeniem zestawiać z modelami z innych kolekcji.
  • Glass Door – efektowne meble, obok których trudno przejść obojętnie! Znajdziemy tu efektowne szafy z drzwiami wykończonymi laminatem o wysokim połysku. Do wyboru mamy aż 10 różnorodnych, energetyzujących kolorów (w tym np. fuksja, bordo, pomarańcz) oraz 4 kolory korpusów. Dzięki temu możemy tworzyć naprawdę niezapomniane kompozycje.
  • Locker – zamykane szafki sprawdzą się wszędzie tam, gdzie zależy nam na poufności i bezpieczeństwie danych. Szafy biurowe w tej kolekcji dostępne są z zamkiem tradycyjnym, zamkiem na klucz, zamkiem szyfrowanym lub zamkiem elektronicznym.
  • Pro – to kolekcja dla wymagających. Znajdziemy tu rozwiązania, które pozwolą zaprojektować funkcjonale biuro dla całego zespołu: szafy dostępne w pięciu różnych szerokościach, czterech wysokościach, a do tego szeroka paleta kolorystyczna – czego chcieć więcej?
  • Standard – tutaj zebraliśmy multifunkcjonalne meble biurowe, które cieszą się największą popularnością. Meble modułowe wykonane z najróżniejszych materiałów w wyjątkowych kolorach pozwalają każdorazowo dopasować produkt do stylu panującego we wnętrzu.

W jakich branżach dobrze sprawdzą się szafy zamykane na klucz?

Wielu klientów podczas wybierania mebli do biura stawia na klasyczne otwarte regały, ewentualnie na minimalistyczne szafki z drzwiczkami. Popularnością cieszą się też szafy przesuwne – szczególnie w firmach, w których wciąż panuje obieg dokumentów papierowych. Istnieje jednak wiele biznesów, dla których szafa zamykana na klucz to podstawa. Jakie to firmy? Pokazujemy zaledwie 5 przykładów, ale warto pamiętać, że jest ich na rynku znacznie, znacznie więcej:

  • Biuro rachunkowe/księgowe: chyba nikt z nas nie chciałby, żeby informacje o stanie konta jego firmy gdziekolwiek wyciekły. W takiej sytuacji znakomicie sprawdzą się meble zamykane na klucz – bezpieczne informacje zawsze powinny być chronione w specjalny sposób.
  • Agencja pośrednictwa pracy: w epoce RODO odpowiednie przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych to konieczność. Dane osób biorące udział w rekrutacji muszą być otoczone ścisłą opieką. Sytuacja ta dotyczy z resztą nie tylko agencji pośrednictwa pracy ale również dużych firm i korporacji, które mają w swojej strukturze dział HR.
  • Kancelaria adwokacka: wybierając prawnika dla siebie, jedną z podstawowych kwestii jest zaufanie. Czy prawnik, który niewłaściwie przechowuje informacje dotyczące naszej sprawy, może być wart zaufania? Zdecydowanie nie!
  • Bank – karta kredytowa, pożyczka gotówkowa, kredyt samochodowy, kredyt hipoteczny, lokata. Każdy kredyt bankowy wymaga sporządzenia osobnej umowy. Wiele banków preferuje dziś elektroniczny obieg dokumentów, wciąż jednak spotkać się można z umowami sporządzanymi w tradycyjnym wydaniu. Gdzie je przechowywać? Tu idealnie sprawdzi się np. metalowa szafa zamykana na klucz.
  • Gabinet lekarski/stomatologiczny – z lekarzem co prawda nie zawieramy umowy, ale wypełniamy oświadczenie o przechowywaniu danych. Każdy lekarz-specjalista, pierwszego kontaktu, stomatolog zakłada nam kartę pacjenta, w której umieszcza tzw. historię choroby. Gabinety lekarskie zobowiązane są do przechowywania dokumentów w sposób bezpieczny – np. w szafach biurowych z zamkiem.

Aranżacja domowego kącika do pracy – jaką szafę wybrać?

Jeszcze do niedawna grono naszych klientów stanowili głównie większe przedsiębiorstwa. Od jakiegoś czasu zgłaszają się do nas także raczkujące start-upy oraz freelancerzy, których miejscem pracy jest dom. Jak pracować zdalnie? Specjaliści są zgodni – warto jak najszybciej zorganizować dla siebie dedykowane miejsce pracy. Ideałem jest osobne pomieszczenie w domu, ale jeśli nie mamy takiej możliwości, wystarczy wydzielić kącik w salonie lub sypialni. Podstawą domowej pracowni będzie oczywiście wygodne biurko (możemy w razie potrzeby zastąpić je obszernym stołem, szczególnie jeśli zamierzamy pracować w duecie) i fotel komputerowy – ważne, by posiadał on wysokie oparcie, podłokietniki i możliwość płynnej regulacji.

To jednak nie wszystko. Warto zaopatrzyć się w szafy biurowe – na początku może nam się wydawać, że zakup takiego mebla to zbędny wydatek, ale naprawdę szybko zmienimy zdanie. Prowadzenie własnego biznesu to nie tylko przyjemna, kreatywna część pracy – to także duża ilość dokumentów, które trzeba będzie przechowywać w odpowiedni sposób. Jeśli profilem naszej działalności są usługi – prawdopodobnie będziemy zmuszeni do przechowywania danych klientów. Jeśli produkcja, spotkamy się ze stosem umów handlowych, które dobrze jest mieć posegregowane. Jakie szafy wybrać?

  • Przesuwne – zabierają niewiele miejsca i można wstawić je do wąskich pomieszczeń,
  • Z drzwiami – wyglądają elegancko w każdej przestrzeni, a do tego są stosunkowo niedrogie,
  • Zamykane na klucz – przydadzą wtedy, gdy przechowujemy dokumenty poufne,
  • Robione na wymiar – to z kolei idealna opcja dla tych osób, które dysponują przestrzenią o nieregularnych wymiarach.

Jak widać, nie ma jednego przepisu na aranżację przestrzeni do pracy – pod uwagę warto wziąć wiele czynników: zasobność portfela, wielkość przestrzeni biurowej, indywidualne potrzeby, liczbę pracowników, ale też styl wnętrza – wierzymy, że planując przestrzeń rozsądnie i krok po kroku osiągniemy zawodowy sukces i zyskamy zaufanie wielu klientów.