Poczekalnia to bardzo wyjątkowe miejsce w każdej przestrzeni biurowej i usługowej. Poczekalnia, podobnie jak recepcja jest wizytówką naszej firmy – jest pierwszą linią kontaktu pomiędzy pracownikiem firmy, a klientem. To w niej klient, pacjent, petent spędza czas w oczekiwaniu na umówione spotkanie. Może w tym czasie przeglądać kolorowe magazyny zostawione na stoliku, wiadomości w telefonie, albo rozglądać się po poczekalni. Co chcemy, żeby zobaczył? Jakie wrażenie ma nasze lobby zrobić na kliencie? Oczywiście chcemy w jego oczach wypaść jak najlepiej. Dlatego meble do poczekalni muszą być wygodne i funkcjonalne. Jak to osiągnąć? Oczywiście poprzez przemyślaną aranżację przestrzeni.
Nowoczesne meble do poczekalni – jakie warto wybrać?
Meble do poczekalni – to temat, który znamy naprawdę od podszewki. Jakie powinny być? Wygodne, eleganckie i stylowe. Meble, które znajdziecie Państwo w naszej ofercie to między innymi:
- Sofy – kanapy do poczekalni? Właściwie, dlaczego nie! Te w oryginalnym stylu Chesterfield dodadzą każdej przestrzeni biurowej wysublimowanego smaku!
- Fotele – modne fotele na nóżkach z kubełkowym siedziskiem to opcja, na którą decyduje się wielu naszych klientów. Prezentują się bardzo szykownie w przestrzeni urządzonej w stylu loftowym, skandynawskim czy minimalistycznym.
- Ławki – klasyczne drewniane ławki albo nowoczesne tapicerowane siedziska to świetne rozwiązanie jeśli poczekalnia zaaranżowana jest w długim i wąskim pomieszczeniu. Potrzebują mniej miejsca niż pojedyncze krzesła, wyglądają minimalistycznie i nowocześnie.
- Krzesła – jeśli decydujemy się na fotele do poczekalni, to starajmy się stawiać na unikatowe modele.
Jeśli dysponujemy obszerną przestrzenią, a do tego wiemy, że nasi klienci nie będą zmuszeni długo oczekiwać na przyjęcie – możemy pokusić się na małe szaleństwo. Tapicerowane sofy, wygodne siedziska, obszerne fotele uszaki wyściełane aksamitną tapicerką w modnym kolorze, ten detal z pewnością zyska uznanie wśród odwiedzających nas klientów.
W jakich firmach warto zorganizować poczekalnię?
Wygodne sofy do poczekalni? Brzmi świetnie, ale tak naprawdę, w jakich firmach warto taką poczekalnię zorganizować?
- Gabinet lekarski, stomatologiczny – w tej branży bez poczekalni ani rusz. Sofy, fotele, ławki, krzesła – przydadzą się w każdej ilości. Do tego kolorowe pisma o modzie, motoryzacyjne, kącik dla dzieci i właściwie można zaczynać przyjmować pacjentów.
- Gabinet psychologa/terapeuty – w takim miejscu poczekalnia również jest potrzeba. Wizyty przedłużają się, a klienci w czasie oczekiwania powinni czuć się komfortowo, szczególnie jeśli to ich pierwsza wizyta w gabinecie!
- Salon sieci komórkowej – tu również przyda się poczekalnia, tym bardziej jeśli nasz punkt usługowy znajduje się w pobliżu rynku lub w galerii handlowej. Ilość odwiedzających nas klientów może być naprawdę ogromna!
- Placówka bankowa – nikt z nas nie lubi czekać, ale jeśli już jest taka konieczność, to lepiej mieć do dyspozycji wygodny fotel, prawda?
- Salon kosmetyczny, fryzjerski – to chyba jedyne miejsce, któremu wybaczamy konieczność czekania. Oczywiście pod warunkiem, że mamy do dyspozycji przytulną poczekalnię, filiżankę kawy i ciekawą prasę do przeglądania.
Meble w poczekalni.
Jak urządzić meble w poczekalni, by zyskać przychylność klientów?
- Meble do poczekalni – twarde, niewygodne krzesła do poczekalni? Nie ma takiej opcji! Jeśli chcemy zrobić wrażenie na naszych klientach, zadbajmy o ich komfort już na tym etapie. Przytulne, miękkie siedzisko, ciekawe magazyny (aktualne! Nikt nie chce czytać gazet sprzed 5 lat, kącik dla dzieci). Niech ten czas oczekiwania na spotkanie z przedstawicielem firmy przebiega w miłej i przytulnej atmosferze.
- Rośliny – zielone akcenty w biurze? Koniecznie! Zieleń działa kojąco – uspokaja, wzmacnia poczucie bezpieczeństwa i zaufania. Dekoracyjne donice z kwiatami zdecydowanie warto ustawić w firmowej poczekalni. Starajmy się wybierać takie gatunki, które nie są zbyt wymagające – np. Zamiokulkas nie musi mieć bezpośredniego dostępu do okna i nie wymaga częstego podlewania, ma mięsiste i piękne liście. Doda on uroku każdej poczekalni.
- Dodatki – puste ściany w poczekalni nigdy nie wyglądają atrakcyjnie. Zdecydowanie lepiej dodać im szyku poprzez zawieszenie ciekawych grafik lub plakatów. Kolaż zdjęć z hali produkcyjnej, historia firmy w formie komiksu, zdjęcia naszych realizacji – to materiały, które z pewnością zaciekawią naszych klientów.
- Kolorystyka – powinna korespondować z klimatem całego biura, warto opierać się na kolorach neutralnych, delikatnych, inspirowanych naturą – dobrze sprawdzą się szarości, błękity, zielenie, beże. Kolory możemy oczywiście mieszać: butelkowa zieleń świetnie wygląda w duecie z szarościami, błękit z granatem itd. By dodać poczekalni firmowej uroku, możemy zastosować wstawki z efektownych materiałów takich jak drewno, naturalny kamień, beton strukturalny.
- Oznakowanie przestrzeni – to kolejny ważny element, który sprawi, że nasza poczekalnia będzie w pełni fikcjonalna. Tabliczki z numerkami umieszczone na drzwiach, tabliczki informacyjne na ścianach, oznaczenia kierunkowe – dzięki nim nasi klienci trafią do celu bez najmniejszego problemu.
- Dostęp do wody – dystrybutor z wodą to obowiązkowy element wyposażenia każdej przestrzeni biurowej. Nie ma nic gorszego w upalny dzień niż konieczność oczekiwania na wizytę, bez możliwości wypicia choćby kilku łyków wody, za takie udogodnienia klienci z pewnością będą nam wdzięczni. Podobnie będzie z klimatyzacją – w upalne dni to prawdziwy ratunek dla zmęczonego organizmu.
- Toaleta w zasięgu wzroku – brak toalety w firmowej poczekalni to prawdziwy strzał w kolano. Aranżując taką przestrzeń, pamiętajmy o tym, by nie tylko umieścić w pobliżu WC, ale i dobrze je oznakować!
- Kącik dla dzieci – nie w każdej firmie musi się on znaleźć, ale w wielu przypadkach rzeczywiście będzie dobrym rozwiązaniem! Jeśli aranżujemy kącik dla dzieci, to zróbmy to z głową. Plastikowy stolik i garść kolorowanek to zdecydowanie za mało, żeby zająć malucha. Atrakcyjne gry zręcznościowe, puzzle i klocki przestrzenne, układanki sensoryczne, kolorowe samochodziki – to zdecydowanie kierunek, w którym warto podążać!
Projektowanie poczekalni – od czego zacząć?
Zanim zaczniemy poszukiwać mebli do naszej poczekalni, musimy zdecydować jaki styl wnętrza ma w niej panować. Industrialny, eko, skandynawski, minimalistyczny? Styl, na który się zdecydujemy, określi charakter wnętrza, stanie się niejako wizytówką naszej firmy. Z czasem oczywiście będziemy mogli zmieniać dodatki, by nieco odświeżyć swoją przestrzeń, ale jeśli chcemy uniknąć dodatkowych kosztów, to dobrze by styl na jaki zdecydujemy się w tym miejscu, pozostał z nami na dłużej. Kolejną kwestią jest przestrzeń. Efektownej recepcji nie urządzimy w ciasnym korytarzu, ale już w otwartym, obszernym hallu – dlaczego nie!
Teraz czas na wybór mebli i wyposażenia – nasze meble można obejrzeć na żywo lub w katalogu produktów – jeśli mamy trudność z wykonaniem pomiarów, warto poprosić o pomoc naszego pracownika. Dla wielu naszych klientów nie bez znaczenia jest także cena mebli. W naszej ofercie znajdziecie Państwo meble do recepcji dopasowane do różnych potrzeb – minimalistyczne, klasyczne i w wersji prestiżowej – jesteśmy przekonani, że nasze produkty spełnią Państwa oczekiwania i świetnie dopasują się do Waszego biura.
Gdy zamówienie jest już skompletowane, pora na produkcję. Jej czas uzależniony jest ściśle od wielkości zamówienia i od aktualnej ilości realizowanych zamówień. Gdy meble zostaną już przygotowane i skompletowane zgodnie z zamówieniem, przychodzi czas na dostawę i montaż – tu również możecie Państwo na nas liczyć. Dostarczymy Wasze meble do recepcji do wskazanego miejsca. Doświadczony zespół zmontuje wszystkie elementy tak, byście mogli niemal natychmiast korzystać ze swojej recepcji.